Friday, August 15, 2014

Sakit Mata

bismillahi rahmani rahim...
assalamualaikum wbt...

hye guys...tiba2 hari ni gatal mau buat entri. even hari ni antara hari paling aku menyampah. lagaknya aku mcm kena PMS. suck. oke cukup.

tau x antara benda yg paling aku x boleh terima ialah...BILA ORANG HILANG KEPERCAYAAN DGN AKU. apa lagi kalau yg x percaya tu orang yang dekat dan paling istimewa di mata n hati aku..<3

kamu tahu apa yg aku mampu buat kalau orang hilang percaya dgn diri aku? hurmm...aku nangis! n nangis! n nangis! n nangis! n nangis! on n on...:'( :'( :'(
biarlah orang kata aku muka ganas, tapi hati cm kulit bawang merah. buka kulit sudah nampak isinya yg merah. sama mcm hati aku.

pernah dulu...aku balik lambat dari sekolah. biasalah aku tinggal asrama. cukup hujung bulan akan balik bercuti di rumah. balik naik kereta api. sudah tau lambat. aku melambat-lambatkan lagi ke stesen kereta api. sampai rumah masuk maghrib sudah. aku masuk bilik terus takut tunjuk muka dgn mama. takut betul sbb tahu mama mesti marah. ya mama marah. mama kata aku ke mana-mana sebab tu aku lambat sampai rumah. mama sudah x percaya aku. mama x sayang aku sudah. sedih. lalu menangis semahu-mahu di dalam bilik. kemudian mama dtg. duduk sebelah aku. mama minta maaf sbb marah aku. aku lg tambah sedih sbb mama pula yg minta maaf. even sebenarnya aku mmg mahu mama tunjuk sygnya pada aku. ya mama syg aku. sbb tu mama marah aku. mmg salah aku sbb balik lambat..
itu cerita lama..zaman sekolah tinggal asrama....

semlm aku nangis lagi..teruk aku nangis..berjam-jam nangis. cuba berhenti. tapi makin sesak jadinya dada menahan tangis. beratnya bahu. mcm disiat2. xtahu pada siapa hendak mengadu. selagi ku tahan, tiada sorg pun kwn jd tempat aku meluahkan. teruk. sgt teruk. pagi td lama aku duduk dlm bilik. berharap cepatlah mata ini reda bengkaknya. lama menunggu ku gagahkan jua turun ke bawah. mulanya tunduk takut ada yg pelik melihat mata yg sepet, berkelopak pula. sampai bila perlu ku tunduk. kakak bertanya 'cerita korea apa lg yg buat ko menangis?' jawabku 'mana adaaaa..trlebih tidur lah!' balas kakak 'eee...ko sakit mata ni kan'...hurmm terpulang. yg penting bukan sbb menangis harapku..:'/

::kisahhatibilaadayangmenjauhdiri::


ALLAHU...ini entry lama.12/12/2011..namun apa yang tertulis..semuanya serba serbi sama :' :' :'

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

mahujadibegini-bila?-nanti!

mahujadibegini-bila?-nanti!