Friday, January 15, 2010

~sesuatu yg tak disangka~ cm lagu tu....

Babak II

Aish…ari nih (Jumaat), aku bgun kul6++..alhamdulillah xtinggal solat subuh…tapi3,,pastu aku mengampai baLik..tidO smpai 7.25 am..ngee…siuk bah tido sejUk2 lg…then, bergegaS bangun! Mandi! Kms katil! Aku ada kLas pb (B.arab) kul8 d PPBL. Nek bus wei..makanya aku keLam kabut..haa 2la tido lagi! Ku capai baju kuwung belah tepi (baeknya aku ari nih), siap blom iron lg..selendang itam jd pilihan..suda3! jom bLah p tggu bus…nek bus cm best ja sbb jd “konduktor” (seat suma penuh!)..beberapa minit terhuyung-hayang xlama pastu org makin berkurgan..so leh duduk suda…dua seat tuk aku sorg..jeng!. tapi3,, aku puji la drebar bus yang aku nek tuh..tiap kali org turun msti dia pesan “turun baek2,,hati2 time melintas”..time aku n segerombolan yang len turun pun dia ckp cm tu jua..alahaiii suka3…ini baru namanya Pemandu Bas UKM..peramah,berhemah++++ Mengilham Harapan, Mencipta Masa Depan…ahhaaa…tapi3! Lbih kurg dkt stgh jam duk tggu Lect. dtg,,(class start 8.30) clasm8 gtw CLASS CANCELL..hadodoiiiiii…kuciwa! dgn langkah laju tp tertahan2 dek kerana kain aku yg menghalang keterbukaan/keluasan langkah kaki ku yang slalu melangkah dgn luas n laju ,,(kwn aku penah kt ‘cm kna kejar antOO’) lalu aku pergi mendptkan bus n pergi dr situh!

p/s patut la merasa begitu mls utk bangun pagi td..huw

sumalam punya curita
~

klas FiLem Melayu- Lect. psg curita Bdk Kelantan (yang ada danny belakon tuh)..aku mmg xpenah tgk n siyessss AKU XPAHAM apa pun. Suda la cable mslh (Black n White) bek tgk wyg P.Ramlee la kan…aku phm Tubik ja..sbb kwn aku salu guna..mksudnya Keluar..lololo…XXX

next klas pengantar falsafah- Fine,,ini lg 1 bikin aku poning…Sora Lect. pnya la mntap (dgr kot smpy bilik sblh) tapi3,,maseh jua membuatkan aku mengantuk!!! Bkn aku ja, kwn d kiri kanan dpn blkg,,alah sng cita la 1 klas tu mngantuk,boring,dll…dasat2...(kwn ku kt Mata aku dh cm mata burung gagak!) then, tgh nahan ngantuk amat tuh bleh plak aku tesengih2. Pnt aku thn ktwa weh…bkn pa aku tib
a2 terigt dulu time form4-5 aku tggl hostel…xtau la napa bila ustaz,ustzh masuk klas ja mula la tuh sindrom 'mngantuk lalu trtido' aku dtg...bkn aku sja ya..sesiapa sja yang brgelar ‘dak hostel’ time tu msti xlari dr sindrom trmasuk pengawas skali. Apa la bala time tuh! Yang best klw tgk yang dh mmg xbleh thn lgsg..pengalaman aku tgk aksi org cmtuh mau trgelak guling2 pun ada.. dgn kpala yang terangguk2 cm burung belatuk (tp slow motion la), makin lama makin tertunduk2..tp tgn still pegang pen tau..xlepas pun..buku arab yang spatutnya d bt erti/translation alih2 jadi Peta Dunia..garis melintang,menegak,meleret,menirus,membengkok,memnjang smua ada kt dlm buku tuh..bgun2 tgk mmg malu sndiri laaaa..(actually aksi tu aku pon bt sma)..muahahahhaahaaa!!!.tp rasanya antara 3meja (Peyza,aku,Mameng) slalunya akulah penyelamat keadaan..diorg dua nih salu 'sindrom' time aku x ngantok..cara paling baek bgunkan diorg adalah dgn ‘menampar blkg diorg sekuat n semahu aku’ gedebuk! mereka terkejut lalu trsedar n terpinga2..org duk dpn pon bleh dgr woo..ahaha…begitu sebaliknya diorg bt klw aku plak yang mngantOk..Fair n Lovely la kan...huahua



p/s so epy..my dad call me juz now..may my mama get well a.s.a.p..aminnnn..
feeling jap..

dlm kita gembira..
jgn di lupa pd yang berduka
suka n duka
dikongsi bersama
al-fatihah bt arwah datuk kwn ku nina di sana…

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

mahujadibegini-bila?-nanti!

mahujadibegini-bila?-nanti!