Friday, January 21, 2011

Pantai Bagan Lalang

salam..

(PERHATIAN : INI ENTRY YG TAK TERSEMPAT DI PUBLISH KAN PD HARI YG TEPAT..LAYAN SAJA LA YA..HUHUW)

watchaaaa!!!
orite....ati manyak suka ati..(ayat apakah ini)..ayat suka ati aku lar...hahaha
tuan2 dan puan2 sekalian.
aku epy sgt ari nih. oke bukan sbb aku sambut Thaipusam yeh. *__*
aku baru balik ptg tadi dari umah kwn aku kat sepang circuit. haha mati kau kena lanyak tinggal kt sana. oke nope. not sure apa nama kampung laman kwn aku aka Cik Panda (CP). tapi tujuan utama ikut dia balik umah tu yg harus cerita dekat sini..yiehaaa..oke 1,2,3 MULA!

semlm aka 19 Jan 2011, kami geng coursemate Budaya seramai 5 org gugurl & 2 org boboi aka anak dara pingitan (baru ja dpt gelaran ni masa kami kat Sepang.haha) ikut CP balik kg utk semata-mata mau menghabeskan masa di Pantai Bagan Lalang. aiyo. spontan punya planning n xsangka menjadi pulak. kira ari ni plan, sok terus pegi. huhu. loike3x.
so, 11.30 gerak dari ukm. dlm 1 jam lar mau sampai. oke. seperti biasa aku tetido dlm keta. diorg dh bising2 dh aku tido. haha. setgh jam gak aku tido. bgn2 dh masuk area kg. depan tu ada plak binatang2 bertanduk kan. Topek tnya "d, tgk! ni kerbau ke lembu?" aku ngan mamai sebut KERBAU. lolz! mana kau jumpa kerbau kat sini dd. oke fine2x. aku silap ckp ar. mamai. aku tau la tu lembuuu..wekkk T__T

orite. cuma 2 hari 1 mlm ja kt sana. tp bnyk gila kenangan yg tercipta (eceh). kenangan apa? kngn diorg gelak kan aku. aku kuar2 dr keta. muka aku mamai gila. tp senyum jgk lar. Topek trus introduce "haa tu dd..tido ja dlm keta". adoiii 1st impression dah kena mcm tuh kan.siut topek. aku ngantok lar. (4pagi kot aku tido ari tuh..pdn muka aku).
sampai tu rest2 jap. then, kena pelawa mkn. omaigod. heaven betul. tp malang kami smua dh mkn siap2 dari ukm. fine! mama CP masak sedap sgt. suka begedil dia weiii..adalah 3 bijik aku ngap. cm kueh lak. hehe. diorg pulak x abes2 ngutuk aku. tido+mkn bnyk. badan cmtuh jgk. lor..yg mengata tu pon serupa ja cm galah panjang. esp. si Topek yg gila mancing itu.

haa ckp sal mancing. masa kt cafe pusan UKM lg. kami stori2 sal 'kelong'. oke actually bukan KAMI, diorg saja. aku x paham pun. weii2x apa itu KELONG? oke aku paham dah bila diorg explen sehabes baek. mksdnya: A Kelong (sometimes spelt Kellong) is a Malay word to describe a form of offshore platform built predominantly with wood. (oke siap cari dlm wikipedia lagi tauw..). kat umah kwn Topek kuarkan alat2 mancing dia. aku ternampak somthing dlm plastik. aku mmg suka pelik & tanya : Pik, tu ko apa ngan BAJA tu? Topek: Ko kata ni BAJA nih dd. ni dedok lar (dedak). oke. 1 more digelakkan secara berjemaah. =.='

oke. pas semua dah sudah solat asar. kul5 kami gerak g pantai. oyeah2x! aku ngan CP dh mmg konpem mandi-mandi. otw dlm keta tu cm biasa aku bt pelik lagi bila tgk satu kebun nih. aku bermonolog : "uishh bnyknya pokok KAKTUS". skali ntah cmana Yunos (oke dia gurl ya) ckp nak mkn buah naga bila nampak pokok tuh. haa bising la aku "weh tu pokok buah NAGA ka...??" (haa sudah! kantoiii). yela Ali (oke dd anak Ali), ko xpenah tgk pokok buah naga ke?? erkkk (mau gagap2 jwb). huhuhu. aku tau mkn ja selama nih weh. siyes aku hengat itu KAKTUS. hahahaha. menci aku! Yunos (oke Yus anak Yunos) kata tu la datang tadi tido. org dh tgk macam2 dh. (kena lagi aku kan) =.=

rite,,sampai pantai xyah ckp lar. semua teruja cm xpenah jumpa pantai. haha. amik gmbr+lari2 dlm air+baring2 dlm air+gaya seorang perenang hebat pun ada jgk. ahaha. pssstt rugi sapa yg xmandi ptg tu. sbb pegi lagi skali air xpasang. haha.

8/2/2011 - ORITE BNYK CKP PUN BOHONG SAJA (AYAT CIKGU PLKN AKU) JEJOM LAYAN GAMBO..^_~















4 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

saya suka pantai

EJA said...

bestnya..ada bakar ikan lagi...

ddYanie said...

F.F: saya pun suka pantai manyak2! gege

ddYanie said...

Eja: hehe..sa suka sotong bakar. shedap ;))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

mahujadibegini-bila?-nanti!

mahujadibegini-bila?-nanti!