Sunday, July 11, 2010

KembaLi Bertakhta

assalamualaikum pembuka segala kata-kata...=))

lihat dia merapu ~~~

seperti yg tercatat di helaian tiket...06JUL10-KKIA TO LCCT-1230PM-1500PM..d screen suda FinaL Call,, baru aku berkesedaran tuk masuk check in..kemajuan yg berlaku d sini ialah :: aku berjaya utk tidak mengalirkan ayer mata kaseh dpn fmily aku..(sbb,,kpala suda set::raya bln dpn msti balik! ahhaa)..hurmm,,sgt boring suasana dlm flight masa tu (sbb aku duk jauh dr tingkap! ish x suka!) abes 1 mjlh aku baca,,nsib aku jmpa kuiz sudoku dlm tuh..dgn xmalu n xsilu aku pnjm pen bdk chinese yg duk tgh2 antara aku n sorg lg gadis yg berjaya duduk dkt tingkap. peh! jeless..bdk chinese tu sgt cool n ensem..sbb tu aku sapa dia..hahaha..dia baru mau masuk U..tp heran dia baca buku panduan UMS..kn kmi otw p kehel..cmna tuh?? yup! tepat kul3 ptg aku sampai di kehel (K.L)..tp kna menunggu cosmate aku plak xsmpy2 g jmput aku..sgt mengantuk ok..x tipu! xpsl aku trlayan crita tv3 'she wolf'..uh3 kul4 kot baru diorg smpy..hwaa..ok! bermula la prjlnan ke rumah kakak aku d Puchong Utama..aku dh ckp awal2 aku buta jalan..tp c afiq yana nih agak yakin yg kami bleh smpy kt tmpt tuh..oke! aku turut yakin..............sekali....smpy 2jam kot kami sangkut kt jln...dh smpy puchong, tp nk ke puchong utama tu yg x pass2..alih2 call gak abg ipar aku suh bg direction kt c afiq tuh..bkn skali..tp berkali2..hohoho...aku dh mmg pening tahap kuasa tinggi la msa tuh..tp ku tahan jua..ksian diorg,,dh la aku buta jln kan T_T"..sbnrnya,,ada ja lagi yg murah hati amik aku hari tuh..wink3..baik sungguh sih kamu...tp,,xmo bg mama aku risau so, aku pilih la yana sbb dia jg gadis..tp bwk bf rupanya..huhu..mmg have a Long journey la aku ngan diorg hari tuh..mna aku yg ikut jln udara, jln darat pusing2 lg..jln laut ja tidak..peh! nasib baik la afiq ngn yuyus ni spOrting abes..dpt gak la aku pejam2 mata kt seat blkg..akak aku msg dh suh aku blnja diorg..tp bg aku blanja ja xcukup. better aku bg duit trus..yalos..mnyk mhl kot skang..mna ngan tol lg kna byr..huhuw..so tgh c afiq tu menggeliat aku trus selit rm50 kt tgn dia..masa tu mmg trkejut gila ar dia..tgh2 menggeliat dpt duit lak kt tgn..huhuk! pnt aku pujuk diorg amik duit tu..tape la..kira aku chatter la kan..mama aku mmg stuju la sgt2..banding aku naek taxi,,lg mama aku bising (ekoran berita2 yg dia bc dlm surat kbr..hurm ma mOm..:)

dan hari nih,, baru aku d hntr oleh yazid's fmily balik ke UKM..saguhati rm100 aku jaga Yazid 5hari, abes ngan bli brg2 keperluan d bilik ja..peh! aku pun xsangka brg2 tu smpy hrga cm tuh..uwekk..muntah hijau!! mana dgn bilik stor yg belum di bukak..duh! so complicated ok hidOp mlm ini..mau mandi pun susa..kna berpinjaman baldi kwn,,seriussss solat pun tumpang bilik jiran..sbb aku xda telekung..fine..bkn itu saja..mlm ini sy tido tnpa slimut~cadar~dan hanya ada bantal yg cumil..kesimpulannya,, bilik ini sudah di mop dan di sapu dgn penyapu bulu ayam jiran sy cik lina raihan..tu ja yg kami ada...

and yeap..utk ke sekian kalinya bertapak d bumi peninsula ini...meneruskan perjuangan mengisi kekontangan ilmu di dada...bersama mereka yg seangkatan.. (aiseh! tiba2 berkeluaran ayat2 berseni) hwa3...
insyaAllah^_^


-tidak pandai mengatakan apa azam di setiap kali diajukan persoalan-
-hanya menurut kata hati yg x kuat dan kemampuan diri yg x seberapa-
=)



didi+yazid+lili
^_^v

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

mahujadibegini-bila?-nanti!

mahujadibegini-bila?-nanti!