Wednesday, March 20, 2013

KULIT MUKA NIPIS?

Hari ni lunch dengan Zila di pusanika.
Skrg pusanika siap ada nasi Arab. Yalah,, UKM amik student master dari Afghanistan ramai kot kali ni. 
Dekat Kolej Pendeta Za'ba tu kalau kamu pegi serious rasa macam Kolej Pak Arab. huhu.
So, memang sesuai juga la Cafe Pusan buat mcm tu. Untung. 
Aku makan nasi arab tu la tadi. Alhamdulillah selera pada daging kambing skrg makin up. 
Baru aku tau daging kambing tu sedap. haha. lantaklah kamu yang baca ni loya-loya tekak ka apa. 

Then, petang tadi lepas kelas 'pengurusan tadika cemerlang', kak nabilah (hehe nanti mo buat entry pasal dia) ajak keluar p Metro kajang, tapi sekali jammed teruk. Maka, melencong la kami ke Bangi. Seksyen 4 x silap, dekat Econsave. Pekena Cendol Pulut. uhhuu sedap juga panas-panas makan kan. Rm2 ja. Lain kali boleh pegi lagi la..hehe. 

Balik tu kak nabila hantar sampai kolej, zigzagzigzag, keluar bilik, p bilik Najwa Latiff pulak. ahhaa Najwa Latif la sangat. Najwa Hanis! P jumpa minah Zila sebab malam dia gerak balik Sg. Buloh. Balik rumah dia la ngeng. Pheww best gilak datang-datang kena hidang Kek Lapis Sarawak. Diorang p Kuching jumaat aritu. Best gilak g holiday. huhu. x lama lepas tu Yuna pun datang bawa barang baik utk aku. ngeh3. Ayuna Ahmad la! kawan aku memang sokmo persis nama artis. kau ada???

talk-talk-talk-talk...
sampai bilik aku terus p mandi dan maghrib. ok ngantuk yang ditahan-tahan masa dalam keta kak nabila tadi berjaya dilepaskan ke bantal dan tilam ku yg empuk....bangun-bangun kul8 lebih suda. alamak...terbayang-bayang bihun sup ayam masa makan cendol tadi. x boleh jadi ni! ahhaa..suha msg. wow wow pa lagi ajak dia p cafe KIY (ibrahim yaakub), dengan alasan aku suda muak dan mual makan di cafe UO. Maka, mendaki la kami bukit KIY yang boleh tahan tercungap-cungap kalau sambil daki sambil cakap mcm suha (serious x berhenti dia bercakap pasal kelas dia tadi). kiki.

sampai cafe, terus order Bihun Sup. aiyayak...kecur liur kami. apa lagiiiiiii slurrrpppppp...homak hengkau!!!! ya ya sedap memang sedap. tapiiiiiiiiii adoiiiii pedasnya oiiiiiiiiiiiiiii...aku godek-godek mau 4 biji juga la cili padi dia letak...arghhhhhhhhh mau menangis suda masa tu. tp bila tgk suha makan walaupun kepedasan, aku mesti makan juga! x lama lepas tu, suha bangun order sirap limau utk kami dua. ko gila ka x minum air! masa tu aku rasa mulut aku macam berlaku letupan bom ja di sana sini. makan sekali, minum sekali. dan begitulah seterusnya sampai buncit perut! aku tau suda muka aku masa tu mesti mcm org kena tampar jepun! Suha pegang pipi aku, panasssss...dasatnya kepedasan ini! masa tu la suha buat teori baru. "napa muka ko cepat merah eh? aku pun x tahan pedas gak tapi xda la mcm ko, aku rasa kulit muka ko nipis la"....Glupppzzz...amboi agak-agak la..


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

mahujadibegini-bila?-nanti!

mahujadibegini-bila?-nanti!