Monday, March 18, 2013

Siapa ketuk pintu petang-petang pas hujan ni?

sedang aku leka dengan hiburan duniawi. (online-online-online)
huh! mmg bermasalah dlm time management betul aku ni. oke memang pun!!!!!

pintu bilik aku diketuk. "aik roomate aku ni main ketuk2 pintu lak"
dia ketuk lagi.."kawan roomate aku kot" (aku pun buka)
oh! makcik la..bukan student.
"dik...nak kerepek dik..ada macam2 ni..kerepek pedas, kerepek kacang hijau, kerepek bawang..."
amm nyum, nyum, nyum...terliur aku.......haip2 puasa, puasa....huhu..

uihhh sedap ni makcik..3 rm5 kan?? 
"ya dik..." 
oke saya ambik 3 ni. jap eh makcik..
godek sana, godek sini..alaa..mana singgit lagi...huuu
makcik, x cukup singgit la cik...
"ada berapa yg cukupnya tu" 
tunjuk rm50..."ohh..InsyaAllah ada"
hehe..
"terima kasih dik...jual eh"...iya..beli...:):):)

lalu makcik itu berlalu pergi memikul beg kerepeknya. huhu..sedih pulak tiba-tiba.

"Ya Allah...permudahkan hidupnya...halalkan rezekinya..."

p/s kadang-kadang kita beli bukan sebab kita mau sangat makan, tapi sebab kita simpati dan empati kepada si penjual jalanan. kan?
pas bukak nanti ley makan. nyum3




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

mahujadibegini-bila?-nanti!

mahujadibegini-bila?-nanti!